e-GOPS
e-GOPS Elektroniczny Urząd to usługi umożliwiające mieszkańcom składanie pism, podań i wniosków w postaci elektronicznej.
Jak przesłać do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Stromcu wniosek w formie elektronicznej?
W celu przesłania elektronicznego wniosku do naszego Ośrodka można skorzystać z:
Elektronicznej Skrzynki Podawczej - ePUAP
Aby można było złożyć pismo do Ośrodka konieczne jest:
- posiadanie konta użytkownika na platformie ePUAP – konto jest bezpłatne;
- posiadanie bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu bądź posiadanie bezpłatnego tzw. "Profilu Zaufanego ePUAP".
Poniżej zamieszczamy linki z instrukcją dotyczącą: zakładania konta na platformie ePUAP, wnioskowania o założenie profilu zaufanego oraz podpisywania dokumentu profilem zaufanym.
Zakładanie konta użytkownika ePUAP
Wnioskowanie przez użytkownika o założenie profilu zaufanego
Podpisywanie dokumentu profilem zaufanym
Po założeniu konta i zalogowaniu się na platformie ePUAP należy przejść do zakładki Alfabetyczna lista spraw i wyszukać rodzaj sprawy, będącej przedmiotem zainteresowania bądź podmiot: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Stromcu.
Dokument przekazuje się on-line poprzez wypełnienie formularza bądź dołączenie podpisanego dokumentu.
Zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 września 2011 r. w sprawie sporządzania pism w formie dokumentów elektronicznych, doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Stromcu akceptuje formaty elektroniczne wymienione w niniejszym Rozporządzeniu (t.j. Dz.U. 2015 poz. 971).
Wymagania dla dokumentów elektronicznych dostarczanych do Ośrodka:
Dokumenty elektroniczne muszą być podpisane ważnym, kwalifikowanym podpisem cyfrowym.
Dokumenty lub nośniki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.
Adres skrytki ePUAP:
GopsStromiec/skrytka
Portalu informacyjno-usługowego - http://Emp@tia
Jak złożyć wniosek wniosek za pomocą portalu "Empatia"?
Aby złożyć wniosek za pomocą portalu "Empatia" należy:
Po wejściu na stronę internetową www.empatia.mpips.gov.pl przejść do portalu e-wnioski;
Założyć konto postępując zgodnie z zawartymi instrukcjami.
W przypadku posiadania konta można logować się przy użyciu profilu zaufanego lub podpisu elektronicznego;
Wyszukać właściwy wniosek i wypełnić korzystając ze szczegółowej instrukcji znajdującej się na stronie portalu lub w poniższym linku: http://Instrukcja rejestracji konta, wypełnianie i przesyłanie dokumentów na platformie e-wnioski